Ursa   Viestintä   Listat   jaostot-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

jaostot-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä jaostot-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Mika Luostarinen (mika_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.12.2005

Joulutervehdystä kaikille !

Joo, samaa mieltä. Ehkä tässä keskustelussa on vähän puurot ja vellit sekaisin?

UMi on profiloitunut jaostolehdeksi jonka pääfokus näyttäisi olevan se, että palvellaan jaostojen tiedotustarpeita ja tämä nyt hahmoteltu uusi harrastuslehti ei olisi jaostosidonnainen julkaisu (se ei mun mielestä tarkoita etteikö siinä voisi myös julkaista jaostoilta tulevaa materiaalia jos niin halutaan).

Mutta ihan yleisellä tasolla näiden fokus, tarkoitus, päämäärät, strategia, levikki ja näiden tuomat mahdollisuudet harrastajille ja yhdistykselle eroavat toisistaan.

Se mitä voidaan saavuttaa uuden lehden avulla ei nykytietämyksen valossa näytä olevan mahdollista UMIn avulla ellei UMIa ensin muuteta ulkoa ja sisältä radikaalisti. Ja jos muutos on riittävän suuri niin efektiivisesti olemme silloin luoneet uuden lehden.

Cheers,
Mika

PS. No, ootte kai useimmat huomanneet, että Sky Publishing joka julkaisee Sky&Telescope lehteä aloitti n. vuosi sitten myös uuden julkaisun nimeltä NightSky (http://nightskymag.com). Tämä profiloituu ja fokusoituu enemmän aloittelijoille kun taas S&T fokusoituu kokeneemmille harrastajille.