Ursa   Viestintä   Listat   jaostot-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

jaostot-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä jaostot-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Kari A. Kuure (kari.kuure_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 20.12.2005

Ensio Mustonen wrote:

>Entä missä viipyvät Ursa Minorin nykyisen päätoimittajan
>Kari A. Kuuren kommentit? Olen hänelle yrittänyt monella
>osoitteella, mutta yksikään ei mene perille. Ainakin yksi
>juttu jäi pois Umista, kun herra ei anna kunnon osoitetta!
>Umissa on sata eri sähköpostiosoitetta, mutta yhteenkään
>ei saa yhteyttä! Onko tämä osoitus umpiluusta vai mistä!?
>
>Terveisin
>Ensio Mustonen

Tässä vaiheessa ei oikeastaan ole mitään kommentoitavaa. Olen kyllä seurannut tällä listalla käytyä keskustelua erilaisista vaihtoehdoista.

Päätoimittajan sähköpostiosoitte ovat kyllä hyvin selkeästi näkyvillä UMIn toisella sivulla ja sen lisäksi vanha ursa.minor_at_ursa.fi käsittääkseni toimii edelleen vaikka sitä ei parissa viime numerossa Yhteystiedoissa ole ollutkaan. Täytynee lisätä se kakkossivun yhteystietoihin. Minun on vaikea sanoa siitä mitään, miksi Ensio Mustosen artikkeli ei koskaan perille tullut.

Parissa viime numerossa kokeilin eräänlaisen "verkko UMIa" laittamalla kommentoitavaksi lehden pdf-version ennen sen painoon lähettämistä. Joitakin kommentteja tulikin ja sen perusteella tein muutoksia. Homma meni mielestäni sen verran hyvin, että samaa käytäntöä tulen jatkamaan ensivuonnakin. Näiden parin numeron pdf-versiot ovat edelleen luettavissa osoitteessa http://www.taloverkot.fi/kari.kuure/umi/ . Ursan verkkosivujen ylläpitäjä voi ne varmaan siirtää varsinaiselle UMIn sivulle niin halutessaan.

Tämän lisäksi olen niissä tapauksissa, joissa aineisto on tullut riittävän paljon ennen deadlineä, lähettänyt taitetun pdf-version kirjoittajalle hänen jutustaan. Tämä on ollut kylläkin aika harvinaista. Seuraavan lehden tekohan alkaa heti seuraavana päivänä kun edellinen saadaan painoon, joten kirjoittajien ei kannata odottaa deadlineen jos aineisto antaa myöten ja jutut on mahdollista tehdä hieman aikaisemmin. Tällöin jää aikaa myös korjata mahdollisesti taittoon tulleet virheet, eikä kenellekään osalliselle jää pahaa mieltä niistä.

Kari