myrskybongarit-l [ät] ursa.fi
viestiarkisto
Tämä myrskybongarit-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa,
että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo
liittynyt listalle.
» Listan/viestin loppuun
Moikka!
Oli juu aikas mahtava lumimyteri! Paras moniin moniin vuosiin. Jo
lähennellen vuosituhannen alun yhtä lumimäärältään todella runsasta
tapausta ja paria 90-luvun parasta. Eilisen illan parhaina hetkinä oli
kyllä todellista herkkua katsella kuinka jatkuva puhuri sai lumen
lentämään viereisen talon katolta kymmenien metrien päähän. Välillä
laakana, välillä tuottaen mahtavia vimmaisia pyöreitä. Todella
vaikuttavan näköistä!
Tänä aamuna täällä Hämeessä herättiin sitten toden teolla talveen.
Olin edellisenä iltana ollut autolla liikkeellä vielä 21 aikoihin ja
potkinut lumet pois auton takaa enkä oikein uskonut, että liikkeelle
lähdössä tulisi olemaan pahemmin ongelmia aamulla. Mites kävikään, en
ollut aivan oikeassa. Heräsin varmuuden vuoksi hieman aiemmin ja
painelin ulos autolle huomattavasti normaalia aiemmin...onneksi tai no
joo....ei sillä sitten lopulta olisi ollut väliä.
Autolle päästyäni sain huomata, että se oli tiukasti keskellä kinosta
ja penkan ollessa kiinni takapuskurissa. Siinä sitten kaivelin aikani
ja yrittämään...ei irtoa...ei. Lisää kaivamista ja uudestaan
puikkoihin. Hurrrrr...kiinni pysyy ja taas ulos. Katselin kelloa, että
nyt vielä ehtisi kävellen asemalle. Otin jo repun ulos ja melkein
luovutin, kunnes päätin kokeilla vielä kerran...prkl! Hieman lisää
lumenluontia, kamat uudestaan autoon ja kaasua. Kauhealla kaasun
käytöllä auto lopulta irtosi kuin irtosikin ja vauhti kantoi varsin
villisti parkkiruudusta pihatien varteen, johon kärry sitten taas
jumahti. Keskellä tietä jumissa ja muutama minsa aikaa. Vielä kerran
rupesin kauhomaan lunta auton puskurin alta ja renkaiden edestä jne.
Sitten takaisin rattiin ja kaasua. Niukin naukin auto lopulta suostui
nytkähtämään eteenpäin ja lopulta tielle asti.
Kaiken tappelun jälkeen sitten lopulta pääsin Toijalan
rautatieasemalle ja vieläpä ajoissa. Siellä odottikin sitten melkoinen
yllätys...Yleensä tuohon aikaan siellä on sentään ainakin muutama
ihminen, mutta nyt ei ollut ketään...ei sitten ketään. Parkkipaikkakin
oli ollut aivan tyhjä. Siinä sitten odottelin, katselin tuiskua,
katselin kelloa, että olenko väärään aikaan, ja kuuntelin kuulutuksia
myöhässä olevista junista. Kun minun työmatkajunani aikataulunmukainen
saapumisaika koitti, olin edelleen yksin. Koko laiturilla tai
portaikon yläpäässä ei näkynyt KETÄÄN. Normaalina päivänä tuohon
aikaan laiturilla on sentään parikymmentä ihmistä! Juna saapui
vaatimattomasti vain 10 minsaa myöhässä ja lopulta jotain hiiriä
purkautui portaikon kätköistäkin junalle, mutta mutta....moni oli
joukosta pois. Kun juna lopulta 40 minsaa myöhässä alkoi lähestyä
Tikkurilaa pistin merkille, että eihän täällä todellakaan ole juuri
ketään. Yleensä tuossa vaiheessa juna on aivan täynnä, nyt vastaavista
siellä oli vain kourallinen ihmisiä. Kun Pasilassa tein perinteisen
junan läpikävelyn, vaikutelma vain vahvistui....todella todella moni
oli jäänyt jonnekin. Vain kourallinen ihmisiä per vaunu, yleensä
melkein joka penkkipari on käytössä ja osa vaunuista aivan täynnä....
Kun lopulta keskiviikko iltana pääsi kotiin, saattoi todeta, että
taitaa olla runsain ensilumi mitä on tullut nähtyä. Taas oli myös
autopaikalle kinostunut 20 senttiä valkoista möhjöä...
Muutama tärähtänyt digiräpsy Toijalan asemalta jne.
http://www.myrsky.com/gallery/view_album.php?set_albumName=album95
Tom E.
On 11/1/06, Olli Haukkovaara <cruzan_ät_gmail.com> wrote:
> Moi!
>
> Muutama fiilistelykuva tästä pitkiin aikoihin parhaasta blizzardista:
> http://www.myrsky.com/gallery/view_album.php?set_albumName=blizzard3110-01106
>
> Sähköt on räpsineet edelleen pitkin päivää ja Siilinkarilla puuskat
> koko päivän 19 m/s luokkaa, keskituuli vaihdellut noin 12-16 m/s
> välillä. Onneksi on tää etätyömahdollisuus, ei tarvii lähtee
> sohlaamaan tuonne muun liikenteen sekaan...
>
> t: Olli
--
Myrskybongareiden sähköpostilista: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi ***
Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat.html ***
Listan www-arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/myrskybongarit-l/summary.html
|